Rekruttering med Facebookbegivenheder

Lok flere til at prøve jeres aktiviteter

Rekruttering med Facebookbegivenheder

Inviter jeres potentielle medlemmer hen i klubben og få dem til at prøve jeres aktiviteter. Brug i den forbindelse en Facebookbegivenhed som jeres PR-maskine.

Dette online kurset er yderst relevant, når I holder:

  • Åbent hus i klubben

  • Åben træning

  • Vil afsætte ledige pladser på eksisterende træningshold

  • Eller laver andre aktiviteter for jeres potentielle medlemmer


Hvorfor Facebookbegivenheder?

Jeg forklarer de to vigtigste grunde her i videoen.

Tilmelding

Du skal oprette en profil med navn og e-mail for at komme i gang. Du vil så modtage en e-mail for hver af de fem trin i kurset. Det sker over syv dage, og hver e-mail vil indeholde et link til nyt kursusmateriale.

Kurset koster 250 kr. inkl. moms.

Hvis kurset medvirker til, at I får bare ét ekstra medlem, har det så ikke betalt sig selv?


Inspirerende case

Læs om Herlev Løbe- og Atletikklubs åbne atletikstævner, Facebookbegivenheder og eksplosive medlemstilgang nederst på siden.


Kursusindhold og -forløb

Kurset består af korte tekster suppleret med små videoklip. Derudover får du et arbejdsark til at strukturer processen.

Formålet med kurset er at gøre det nemt. Det bliver det, når du ved, hvad du skal fokusere på, og i hvilken rækkefølge, du med fordel kan gøre tingene.


Kurset består af fem trin (Moduler)

Du får adgang til Trin 1, så snart du tilmelder dig. De næste trin følger i løbet af den næste uge. Du får en e-mail for hvert trin med link direkte til det nye kursusmateriale.

  • Trin 1: Skab en attraktiv aktivitet (Dag 0)

  • Trin 2: Opret Facebookbegivenheden (Dag 1)

  • Trin 3: Rekrutter potentielle deltagere (Dag 2)

  • Trin 4: Lok folk til at deltage i aktiviteten (Dag 5)

  • Trin 5: Inviter folk igen (Dag 7)


Efter kurset

Du har adgang til alt kursusmaterialet, når forløbet er afsluttet efter en uge. Brug det igen og igen.

Dukker der spørgsmål op undervejs i kurset eller bagefter, så skriv til mig. Jeg hjælper dig gerne videre.

Case: Sådan vækster Herlev Atletik

Antal børn og unge i Herlev Løbe- og Atletikklub er vokset voldsomt på rekordtid, og tilgangen er primært sket i atletikafdelingen. Det er der flere grunde til:

  • Det er sjovt at gå til atletik.

  • Flere gange om året afholder de atletikstævner, og helt utraditionelt kan man også deltage, selvom man ikke er medlem af en atletikklub.

  • De åbne atletikstævner bliver oprettet som Facebookbegivenheder, og de når ud til at masse folk i lokalområdet.

  • Nogle bliver nysgerrige og vil gerne prøve at være med. Det er nok mere reglen end undtagelsen, at de ender med at melde sig ind.

Min egen knægts historie

Emil gik til fodbold, men lige omkring hans 7 års fødselsdag inviterede atletikklubben til Ungdoms-pointstævne. Det skulle han da prøve, selvom han ikke gik til atletik.

Der var deltagere har flere atletikklubber, og så var der ca. 10 unger uden medlemskab af en atletikklub.

Emil deltog i 40 meter sprint, længdespring og boldkast - og han har ikke efterfølgende sat sine ben i fodboldklubben.

Det var i maj 2019, og den måned steg antal børn og unge i atletikklubben med fire - hvoraf den ene var Emil. Efter sommerferien kom der endnu flere til.