Sponsorpleje for idrætsforeninger via sociale medier

Rekruttering og pleje af sponsorer - via sociale medier

Hvordan kan din idrætsforening bruge Facebook og Instagram til rekruttering og pleje af sponsorer? - I dagligdagen og i forbindelse med jeres motionsløb.


1. del: Rekruttering af sponsorer

Hvilke erfaringer og tricks har de deltagende foreninger:

  • Hvilke typer af sponsor er der (Hovedsponsor, løbssponsor, ...)?
  • Hvilke typer sponsoraftaler bør man have?
  • Hvilke beløb kan man tillade sig at bede om?
  • Bør man have et sponsorudvalg, og hvordan får man frivillige til det udvalg?
  • Hvordan kontakter man sponsorer?
  • Hvordan vedligeholder man en sponsor (Synlighed, konkurrencer, arrangementer, …)?

Erstattes evt. af oplæg fra en eksisterende sponsor


2. del: Sponsorpleje via sociale medier

Hvordan udnytter en idrætsforening bedst Facebooks mekanismer til at eksponere sponsorere?

  • I kan eksponere en sponsor for mange flere end jeres medlemmer, jeres løbsdeltagere og følgerne af jeres Facebookside og Instagramprofil.
  • En konkurrence kan få stor rækkevidde. Hvad er smart at gøre? Og hvad skal man passe på?
  • Udnyt Facebookbegivenhedens store rækkevidde. Hvordan optimerer man den?
  • Brug grafikredigering. Find en i klubben med lidt grafisk erfaring!
  • Nå også ud til folk, der følger sponsorens Facebookside. Hvordan gør man det?
  • Boost opslag på Facebook og Instagram. Hvornår kan det betale sig?
  • Dokumenter rækkevidden overfor sponsoren. Hvordan gør man det?


Det er en forudsætning, at idrætsforeningen har en Facebookside for klubben og/eller en aktivitet (Eks. motionsløb). En Facebookgruppe er ikke godt nok. Det vil ikke et krav at have en Instagramprofil for klubben.


Kursusform

På tre timer blander vi:

  • Videndeling mellem de deltagende idrætsforeninger
  • Foredrag med cases og diverse praktiske fif
  • Workshops med tid til at prøve det af i praksis.

Efter kurset er jeg klar til at hjælpe jer videre, hvis der dukker nye spørgsmål og overvejelser op.

Find en workshop

Kig efter gule markeringer. Flag markerer åbne workshops, hvor alle kan tilmelde sig.

Alternativt kan vi oprette en ny workshop.

Priser (Ekskl. moms)

Priser for antal personer fra samme forening.

  • 750 kr for 1-2 personer
  • 1.050 kr. for 3 personer
  • 1.300 kr. for 4 personer
  • 1.500 kr. for 5 personer

Foreningen, der lægger lokale til, får 50% rabat. De næste foreninger, der tilmelder sig, får også rabat.

Eller få en fast pris på 4.000 kr. for op til 25 deltagere - relevant for specialforbund, idrætsråd, kommuner og lignende.

Målgruppe

Bestyrelsen, kommunikationsudvalget og løbsudvalget.

Det er en stor fordel at deltage flere fra samme forening, så man kommer hjem med samme forståelse for potentialet og mekanismerne.