Rekruttering for idrætsforeninger via sociale medier

Udfordringen

Hvordan når din forening ud til folk, mens de sidder hjemme i sofaen? Hvordan viser I klublivet og aktiviteterne frem for dem? Og hvordan lokker I dem op af sofaen og på besøg i foreningen?

Indhold på kurset

Der er garanti for tips og tricks, der umiddelbart kan omsættes i praksis, og kurset er krydret med inspirerende cases fra forskellige idrætsgrene.

  • Hvorfor er det ikke nok at have en Facebookgruppe, og hvad er potentialet med en Facebookside?
  • Hvordan organiserer man sig i foreningen, så det bliver nemt i dagligdagen?
  • Hvordan kommer jeres opslag ud til tusindvis af mennesker hver uge?
  • Hvordan laver I aktiviteter, der lokker byens borgere til at prøve jeres idræt - og indenfor i jeres forening?
  • Hvordan optimerer I en Facebookbegivenhed, så jeres aktivitet bliver vist til mange tusind mennesker?

Annoncering på Facebook kommer vi som udgangspunkt ikke til at snakke om på kurset. Mulighederne er rigtig store uden annoncering, og det er de ting, jeg er skarpest på. Det er nemlig dem, jeg selv bruger til daglig


Kursusform

På tre timer blander vi foredrag, cases fra forskellige idrætsgrene, workshops og vidensdeling mellem klubberne.

Efter kurset er jeg klar til at hjælpe jer videre, hvis der dukker nye spørgsmål og overvejelser op.

Find dit kursus her

Kig efter blå markeringer. Flag markerer åbne kurser, hvor alle kan tilmelde sig.

Alternativt kan vi oprette et nyt kursus.

Priser og rabatter (Ekskl. moms)

Priser for antal personer fra samme forening.

  • 750 kr for 1-2 personer
  • 1.050 kr. for 3 personer
  • 1.300 kr. for 4 personer
  • 1.500 kr. for 5 personer

Foreningen, der lægger lokale til, får 50% rabat. De næste foreninger, der tilmelder sig, får også rabat.

Eller få en fast pris på 4.000 kr. for op til 25 deltagere - relevant for specialforbund, idrætsråd, kommuner og lignende.

Danmark Cykle Union (DCU) arrangerede 5 kurser spredt over landet i maj 2019. En deltagerbetaling på 500 kr. fra hver af de 40 deltagende klubber gjorde det omkostningsneutralt for DCU.

Målgruppe

Idrætsforeninger med en Facebookside. Hvis ikke I har en Facebookside, anbefaler jeg, at I selv opretter en Facebookside inden kurset eller i stedet for tilmelder jer workshoppen Opret Facebookside.

Bestyrelsen og kommunikationsudvalget - men også trænere og helt almindelig medlemmer med en interesse for at vise deres begejstring for klublivet og aktiviteterne.

Kurset har fokus på breddeidræt og rekruttering af nye medlemmer, der ikke nødvendigvis har prøvet idrætten tidligere.

Det er en stor fordel at deltage flere fra samme forening, så man kommer hjem med samme forståelse for potentialet og mekanismerne.


Tilbagemeldinger

Kurset har givet mig bedre indblik i, hvordan man får tiltrukket nye potentielle medlemmer til klubben. (Marianne Hansen, Bestyrelsesmedlem i Nakskov Tennisklub)

Den gode nyhed er, at det faktisk slet ikke er svært. (Sanna Bernhardt, Bestyrelsesmedlem i Sport Horsens)

Præsentationen var logisk opbygget, forståelig og med humor. (Kirsten Hildebrandt, Formand for Peder Most Garden)