Konceptet klubligaer

Kvantificering af klubberne brug af Facebook

Der sker noget meget interessant, hvor man kvantificerer klubbernes brug af Facebook, gør det synligt og skaber en konkurrence mellem dem.

  • Flere klubber opretter Facebooksider for at deltage i konkurrence
  • Flere klubber gør en ekstraordinær indsats for at få flere til at synes godt om (følgere) deres Facebookside
  • Flere klubber fokuserer mere på at få kommentarer på deres opslag og ikke kun likes

Det øger alt sammen deres synlighed i lokalområdet gennem en større rækkevidde på Facebook

Målbare resultater

Det er ikke kun de enkelte klubber, der bliver mere synlige. Det er hele idrætten, og det bliver tydeligt allerede efter få måneder. Jeg har sammenfattet det på de respektive idrætsgrenes sider.

Kvantificering? Hvordan gør man det?

Klubberne får point for alle interaktioner på deres opslag på deres Facebookside.

  • 1 point for hvert like eller anden reaktion
  • 3 point for hver deling
  • 5 point for hver kommentar

Hver måned offentlig jeg stillingen i et opslag på Facebook, hvor jeg samtidig tagger alle klubbernes Facebookside.

Klubberne skal have mindst en Facebookside med mindst 100 synes godt om, for at jeg rent teknisk kan overvåge dem og automatisk registrere likes, delinger og kommenterer.

Yderligere information

Hvis du giver en kop kaffe i Idrættens Hus, kommer jeg meget gerne forbi og viser mere. Jeg sidder alligevel i Dansk Orienterings-Forbund et par dage om ugen. Eller send mig en e-mail, så tager vi den derfra.

Sammen kan vi gøre breddeidrætten mere synlig i Danmark.