Skab konkurrence mellem klubberne

og gør idrætten mere synlig

Gør klubberne mere synlige i lokalområdet

Der sker noget meget interessant, hvor man kvantificerer klubbernes brug af deres Facebooksider, gør det synligt og skaber en konkurrence mellem dem.

  • Flere klubber føler sig forbigået og opdager, at de slet ikke har en Facebookside.
  • Flere klubber gør en ekstraordinær indsats for at få flere til at Synes godt om på deres Facebookside.
  • Flere klubber fokuserer mere på at få flere kommentarer på deres opslag og stiller sig ikke tilfreds med likes.

Metoden - Sådan virker det

Klubberne får point for alle interaktioner på deres opslag på deres Facebookside. De interaktioner, der bidrager mest til større rækkevidde og synlighed, giver flest point.

  • 1 point for hvert like eller lignende reaktion
  • 3 point for hver deling
  • 5 point for hver kommentar

Hver måned offentlig jeg stillingen i et opslag på Facebook, hvor jeg samtidig tagger alle klubbernes Facebookside.

Klubberne skal have en Facebookside med mindst 100 synes godt om, for at jeg rent teknisk kan overvåge dem og automatisk registrere likes, delinger og kommentarer.

Resultater

Analysen gør ikke kun de enkelte klubber mere synlige - men hele idrætten. Når man sammenligner år for år på tværs af klubber indenfor samme idrætsgren, ser man en markant fremgang.

Orienteringsklubber

  • 2017 (Index 100)
  • 2018 (Index 136)
  • 2019 (Index 174) - Baseret på årets 10 måneder

Tennisklubber

Triatlonklubber

Din idræt

  • I år (Index 100)
  • Næste år (Index ?)


Skal vi også gøre din idræt mere synlig?

Hvis du giver en kop kaffe i Idrættens Hus, kommer jeg meget gerne forbi og viser mere. Jeg sidder alligevel i Dansk Orienterings-Forbund et par dage om ugen. Eller send mig en e-mail, så tager vi den derfra.

Sammen kan vi gøre breddeidrætten mere synlig i Danmark.