Guide til lyntjek af foreningens Facebookside

Punkt 9: Definerer foreningen målgruppen for deres begivenheder?

Hvis man fortæller Facebook, hvem begivenheden er for, kan Facebook vise den til flere relevante personer. Det drejer sig både om geografi og interesser. Der er specielt to felter, der er vigtige, når man opretter en ny begivenhed.


Lokation

Hjælp Facebook ved at fortælle, hvor i landet det foregår. Facebook er god til byer, veje og husnumre - og aner som regel ikke, hvor en “P-pladsen på …”, “Bane 5” eller lignende ligger.

Skriv en reel adresse i feltet Lokation. Hvis ikke du kan det, så skriv vejnavn og by - eller kun by. Det er vigtigere, at Facebook forstår det, end at dine deltagere forstår det. Til dem kan du skrive supplerende oplysninger under Beskrivelse.


Nøgleord

Du kan vælge op til tre nøgleord, og det hjælper Facebook med at vise begivenheden til folk med relevante interesser. Det er meget tilfældigt, hvilke nøgleord man kan vælge. Man må prøve sig frem, men start med navnet på idrætsgrenen og beslægtede idrætsgrene.

Se også de andre punkter i Lyntjek af foreningens Facebookside.