Guide til lyntjek af foreningens Facebookside

Punkt 7: Hvor mange Facebookbegivenheder opretter foreningen?

Begivenheder kan give væsentlig større rækkevidde end opslag på Facebooksiden. Samtidig kan de bruge til at lokke potentielle medlemmer tættere på og indenfor i klubben. Det er med andre ord et fantastisk rekrutteringsredskab, hvis man bruger det rigtigt og har attraktive aktiviteter i foreningen.

Foreninger har meget forskellige aktiviteter, så det er svært at sige, hvor mange begivenheder man bør oprette. Til gengæld kan vi fokusere på tre formål for at oprette begivenheder.


Branding

Aktiviteter som reelt kun er for foreningens egne medlemmer, men hvor en Facebookbegivenheden kan gøre klublivet synligt for mange mennesker i lokalområdet. Eksempler kan være julefrokost, sæsonafslutning, fællesspisning mm.


Rekruttering

Aktiviteter for både medlemmer og potentielle medlemmer. Brug Facebookbegivenheder til at invitere folk indenfor i klubben for at prøve jeres aktiviteter - gerne på et lavere plan, end I selv synes er sjovt. Derved lærer de jer meget bedre at kende, og hvis I kan sende dem hjem med et smil på læben, er der gode muligheder for at se dem igen.


Indtjening

Hvis foreningen afholder aktiviteter, som folk betaler for at deltage i, giver en optimeret Facebookbegivenhed ofte flere deltagere - og større indtægter.

Se også de andre punkter i Lyntjek af foreningens Facebookside.