Rekruttering med Facebookbegivenheder

Trin 4: Lok folk til at møde op på dagen

Min folk om det og få dem til at glæde sig

Du har rekrutteret en masse potentielle deltagere til Facebookbegivenheden, men i hvor høj grad vil de prioritere jeres aktivitet. Husker de det overhovedet?

Næste skridt er at smide en masse lokkemad efter dem.

Sådan gør du

Når idrætsforeningens Facebookside laver et opslag på Facebookbegivenheden, ryger der en notifikation ud til en stor del af dem, der har svaret på begivenheden.

Bemærk, det virker ikke ligeså godt, hvis du laver opslaget med din personlige profil.

Lav som minimum et opslag nogle dage før arrangementet eller tilmeldingsfristen for at minde folk om det.

Har du ambitioner med jeres arrangement, så lav flere opslag i ugerne / månederne op til. De fleste arrangementer kan sagtens klare flere opslag om ugen nogle uger i træk.

Eksempler

Dit opslag (Og begivenheden) bliver set af flere, hvis du kan få folk til at kommentere eller dele opslaget - eller tagge andre potentielle deltagere i en kommentar.

Der er mange ting, du kan fortælle om. Små ting er også ok. Formålet er ikke mindst at minde folk om begivenheden, og at de er interesseret i den.

  • Har du tilmeldt dig?
  • Der er allerede 100 andre, der har tilmeldt sig.
  • Indtil videre er der flest tilmeldte fra ...
  • Hvem vil du gerne deltage sammen med?
  • Deltog du sidste gang? Hvordan gik det? Måske er der nogle af de nye, der er nysgerrige.
  • Vi er i gang med forberedelserne.
  • Der kommer præmier fra vores sponsorer.
  • Vejret bliver fantastisk.
  • Se billederne fra sidste gang.
  • Vi glæder os til at spille ... sammen med dig. Vi skal nok hjælpe dig i gang.
  • Har du ikke deltaget før? Det er ikke noget problem. Det er du ikke ene om. Vi hjælper jer i gang.
  • ...

Lok folk med igen

Hvis I vil se folk igen, så planlæg det inden aktiviteten løber af stablen.