Case: Kvindeløbet i Geografisk Have

Fem års tilbagegang vendt på 1½ måned

Udover tilbagegangen var der 1½ måned før løbet i 2018 endnu ikke oprettet en Facebookbegivenhed. Alligevel endte løbet med en deltagerfremgang på 41%.

Strategien:

  • Finde løbets unikke vinkel og fokusere på det i kommunikationen.
  • Få så mange mennesker så muligt ind på begivenheden ved at udnytte Facebooks mekanismer bedst muligt. (Ingen annoncer)
  • Opbygge en forventning til løbet, så folk på begivenheden købte et startnummer - og inviterede veninderne.



Den unikke vinkel

Til Kvindeløbet i Geografisk Have kommer deltagerne ikke kun for at løbe. De kommer for at spise picnic med veninderne. Alle deltagere får nemlig en picnickurv i hånden, når de kommer i mål.

Facebookbegivenheden fokuserede derfor på picnic og hygge. Løbet blev reduceret til at være adgangsgivende til picnic'en. Og vi gjorde det tydeligt, at det også var helt i orden at gå de 5 km.